• Zwyciężczyni  „The Voice Senior” Barbara Parzęczewska w towarzystwie starosty Dionizego Jaśniewicza
    Zwyciężczyni „The Voice Senior” Barbara Parzęczewska w towarzystwie starosty Dionizego Jaśniewicza

Nie marzyła o wygranej

W ostatnim numerze „Przeglądu Powiatowego” pisaliśmy o wygranej Barbary Parzęczewskiej w programie „The Voice Senior”. Rozmawialiśmy ze zwyciężczynią o jej doświadczeniach związanych z udziałem w tej produkcji telewizyjnej.

Proszę opowiedzieć kilka słów o sobie i swojej pasji?

Muzyka od zawsze wypełniała moje życie. Już jako małe dziecko wszędzie tam gdzie była muzyka, było i mnie pełno. Gdy miałam 18 lat, wzięłam udział, bardzo przypadkiem, w Festiwalu Piosenki Radzieckiej. Było to w 1972 roku. Muzyka zawsze wypełniała mnie, nasz dom również. Słuchaliśmy dobrych kawałków jazzowych czy soulowych wykonawców z Ameryki. Ameryka jest zawsze o krok do przodu.

W 2009 roku odkryłam, że potrafię malować. Maluję aktualnie obrazy akrylem na płótnie. To też był zupełny przypadek. Byłam u kosmetyczki, która pomalowała mi paznokcie w różne wzorki. Powiedziałam jej, że pięknie maluje. Okazało się, że maluje również w domu, ponieważ jest po szkole plastycznej. Do tego mieszkała w tej samej miejscowości co ja. Umówiłyśmy się dwa dni później na kawę, przyszłam do niej z wizytą, ona postawiła przed moim nosem sztalugę i dała mi płótno. Przygotowała mi tło, postawiła latarnie, filiżankę i otworzyła książkę. Malowałyśmy każda ze swojej perspektywy.  Tak to się zaczęło. Mam ten pierwszy obraz i muszę powiedzieć, że każdy, kto przyjdzie, pyta kiedy go malowałam. Odpowiadam, że to był mój pierwszy obraz i potrzebowałam na niego zaledwie dwie godziny.

Ma pani artystyczną duszę. W Internecie pod nagraniami występów jest kilkaset komentarzy osób, które doceniają pani talent muzyczny.

Muszę przyznać, że nie byłam w stanie ich wszystkich przeczytać. Zapamiętałam jeden, który brzmi mniej więcej tak: „po wysłuchaniu występu wiem, że wstanę z fotela i jestem naładowana energią i wiem, że muszę ze sobą cos zrobić”. Bardzo mnie to ucieszyło.

Jest pani z urodzenia Szczecinianką. Skąd zatem związki z Wrześnią?

Wszystkiemu winien był mój mąż. Jestem taką wrześnianką z odzysku, można powiedzieć. Mój mąż był wrześnianinem, do tego nawet dosyć znanym muzykiem. Zaczęliśmy przyjeżdżać do rodziny, do mamy i taty, i tak zostało. Września jest bardzo fajnym miastem, ludzie są tutaj bardzo ciepli i wspaniali. Wolałam przyjechać do Wrześni niż do Szczecina.

Wystąpiła pani wcześniej w niemieckiej odsłonie programu „The Voice Senior”. Znała zatem pani formułę i zasady produkcji. Czy zechciałaby pani opowiedzieć nam kilka słów o tym, jak wyglądały kwalifikacje w Polsce?

Muszę przyznać, że nawet nie myślałam o udziale w programie. Znajomi mnie namawiali i liczyli na mnie już w pierwszej edycji. Do drugiej edycji bardzo namawiał mnie także mąż. Był bardzo chory i prosił, abym zrobiła to dla niego. „Idź i wygraj!” – to były jego słowa, a mój mąż był taki, że jak sobie coś zaplanował, to jakimś cudem wszystko zawsze miało ręce i nogi. Absolutnie.

Znajoma mojej córki przypomniała mi o „The Voice Senior” pięć dni przed upływem terminu zgłaszania się. Mój mąż powiedział wtedy do mnie, abym nagrała filmik, jak śpiewam. Zawarliśmy układ między sobą, który polegał na tym, że ja pójdę do programu i będę dla niego śpiewała, a on będzie walczył. Bardzo mi zależało, aby wyszedł ze swojej choroby. Wiedziałam, że to się kiedyś skończy, ale chciałam to odsunąć w czasie, jak najdalej było można. Dla mnie wystarczyło, jak wstał z krzesła, wsparł się o balkonik i poszedł na ogródek.

Wysłałam nagrania dwóch utworów. Jednym z nich było „Dov'è l'amore” autorstwa Cher. Po dłuższym czasie dostałam zaproszenie do Warszawy, aby przedstawić się komisji, w skład której wchodzili między innymi producentka i trenerzy wokalni. Wtedy też zapytano mnie, jaki utwór chciałabym zaśpiewać podczas przesłuchań w ciemno. Rybka (mąż Barbary Parzęczewskiej – przyp. red.) podpowiedział mi, żeby był to energiczny utwór. Wspólnie wybraliśmy „Valerie” Amy Winehouse. Komisji się spodobało, jednak musiałam czekać na odpowiedź. W końcu przyszedł mail z zaproszeniem na przesłuchania w ciemno. W ten sposób znalazłam się w programie.

Czy wiedziała pani, kim będą jurorzy 2. edycji „The Voice Senior”?

Na początku nie było wiadomo. Nawet nie można było nic znaleźć w Internecie na ten temat. Krótko przed występem dowiedziałam się, że będą to Andrzej Piaseczny, Alicja Majewska, Witold Paszt i Izabela Trojanowska. 

Co było dalej?

Pojechałam do Warszawy. Był to naprawdę ogromny stres. Nie czułam wprawdzie strachu, ale adrenalinę. Stałam chwilę przy drzwiach wejściowych i słyszę, jak z boku krzyczy do mnie trener wokalny, że będzie wszystko dobrze. To było tuż przed wyjściem na scenę, poczułam, że mam pustkę w głowie i zapomniałam tekstu piosenki. Trener mnie uspokoił i powiedział: „Wyjdziesz, to dasz radę, jak tylko usłyszysz intro, to dasz radę”. 

Weszłam na scenę i czekam. Fotele odwrócone, na widowni pusto, nikogo nie ma. Myślę sobie, fajnie, nie ma publiczności. Jak dam plamę, to sama przed sobą, nikt się nie odwróci i pojadę do domu. Gdy usłyszałam ten wstęp, bas i bębny, myślę sobie – jest ok. Potem już poszło. W pewnym momencie zauważyłam, że odwróciły się trzy fotele. Śpiewałam dalej. To było niesamowite.

Jak wyglądały warsztaty z Andrzejem Piasecznym? Jak dobieraliście repertuar do kolejnych występów?

Piosenki mogliśmy wybierać sami, zresztą wybierał je mój mąż. Teksty utworów pasowały do sytuacji, w jakiej byliśmy.  Oprócz „Valerie”, bo to piosenka o przyjaciółce. Pozostałe to „Can't Take My Eyes off You”, „Black Velvet” czy „I will survive”. Andrzej Piaseczny jest bardzo serdeczny, ma taką ciepłą aurę. Miał swoje zdanie na pewne tematy, ale dawał się udobruchać. Zawsze dochodziliśmy do porozumienia, choć czasem ja chciałam tak, a on inaczej. Mieliśmy kilka spotkań, a po warsztatach zawsze miałam jeszcze czas, aby w domu poćwiczyć i przemyśleć jego rady.  

Czy pomiędzy uczestnikami programu można było odczuć rywalizację?

Nie odczułam tego. Sama nie postrzegałam innych jako rywali. Często pytaliśmy jeden drugiego, co śpiewa. Pewnie zawsze się ktoś znajdzie, kto ma ciut wyżej nos, ale były to jednostki. Podczas przesłuchań w ciemno nie mieliśmy nawet za bardzo kontaktu ze sobą. Z tymi, którzy przeszli dalej, złapaliśmy fajny kontakt, piliśmy razem kawę, rozmawialiśmy. Rywalizacji nie było. Może dlatego, że wszyscy byliśmy dorosłymi ludźmi i każdy już coś osiągnął w życiu.

Czy udział w programie dodał pani odwagi?

Zawsze miałam odwagę, jeśli chodzi o muzykę. Nie bałam się iść gdzieś i pośpiewać. Może Basia wychodząca z programu różni się od wcześniejszej Basi tym, że miała w ręku statuetkę. Jestem po prostu spełniona i taka byłam już przed programem.

Mojego udziału w programie bardzo chciał mój mąż. Nawet powiedział „chciałem cię pokazać światu”. Zrobił wszystko, abym zaśpiewała w tym programie. To nie było żadne marzenie, bo ja tak śpiewam nie tylko dzisiaj i nie tylko w programie. Tak samo śpiewałam pół roku temu, rok temu, w sumie cały czas.

Dzięki „The Voice Senior” stała się pani rozpoznawalną osobą. Odczuwa to pani?

Przed momentem spotkałam przy starostwie panią Anię, którą mama zachęciła do posłuchania, jak śpiewam.  Była wręcz wzruszona, że przez przypadek udało nam się dzisiaj spotkać i powtarzała „nasza Basieńka”. Poprosiła od razu o wspólne zdjęcie. Takich sytuacji jest coraz więcej. Każdy chce zrobić sobie ze mną zdjęcie i choć chwilę porozmawiać. Czuję tę energię od ludzi. Boję się mimo wszystko obowiązku i tego, czy sobie z tym poradzę. Mieć tytuł wygranej i trzymać w ręce statuetkę to zobowiązanie.

Jakie ma pani plany na przyszłość? Ma pani jakieś marzenie?

Na pewno zostanę przy śpiewaniu, bo mam taką potrzebę, że muszę wyjść do ludzi i śpiewać. W domu też sobie pośpiewam, ale tak naprawdę to, co śpiewam, ożywa, kiedy mam publiczność. Moim marzeniem jest nagrać płytę jazzową. Dzięki wygranej w „The Voice Senior” to marzenie może się spełnić. Mam również dwa swoje utwory, które skomponował dla mnie Przemek Kosiniak. Jeden z nich nosi tytuł „Kochaj, kochaj”. Chciałabym nagrać coś w moim stylu i ufam, że ktoś dla mnie to napisze. Na pewno we wszystkim, co będzie muzyczne, będzie ze mną mój mąż. On tego chciał, a ja czuję jego obecność.

Rozmawiał Mateusz Maserak


  

Nowy numer „Przeglądu Powiatowego”

W nowym numerze „Przeglądu Powiatowego” m.in.: oferta naboru do szkół, informacje o wsparciu w trudnym czasie pandemii, rozmowa z byłym pracownikiem geodezji powiatowej, zapowiedź konferencji Lepsza Edukacja, zbiór organizacji pożytku publicznego, na które można przekazać 1%, a także wywiad ze zwyciężczynią „The Voice Senior” Barbarą Parzęczewską. Zapraszamy do lektury!

  • Strona 1
  • Strona 2
  • Strona 3
  • Strona 4
  • Strona 5
  • Strona 6
  • Strona 7
  • Strona 8
  • Strona 9
  • Strona 10
  • Strona 11
  • Strona 12
  • Strona 13
  • Strona 14
  • Strona 15
  • Strona 16

  

Przywrócenie połączeń kolejowych

Od 15 marca na trasy wracają niektóre połączenia Kolei Wielkopolskich oraz POLREGIO.

Na decyzję o przywróceniu połączeń wpływ miały kierowane do Departamentu Transportu wnioski dotyczące potrzeb podróżnych oraz rosnąca frekwencja w pociągach. Od15 marca na trasy wracają następujące połączenia na linii Poznań Główny – Konin:

77103  05:21 Konin – Poznań Główny 6:40

77673  17:36 Września – Poznań Główny 18:12

77696  21:40 Poznań Główny – Konin 23:10

77660  16:10 Poznań Główny – Września 16:55

77614  11:38 Poznań Główny – Koło 13:24

77111  06:46 Września – Poznań Główny 7:30

Tego samego dnia przywrócone zostają też dwa połączenia na linii Poznań Główny – Ostrów Wlkp.:

77780  08:56 Poznań Główny – Jarocin 09:50

77235  12:13 Jarocin – Poznań Główny 13:08

Aktualny rozkład jazdy można znaleźć na stronach przewoźników POLREGIO i Koleje Wielkopolskie oraz na stronie portalpasazera.pl.

(red.)


 

Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – geodeta powiatowy

STAROSTWO POWIATOWE WE WRZEŚNI
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE

GEODETA POWIATOWY


Nazwa i adres jednostki: 

Starostwo Powiatowe, ul. Chopina 10, 62-300  Września.

Określenie stanowiska:

Geodeta Powiatowy, wymiar czasu pracy – 1 etat

 

  1. Wymagania niezbędne dla kandydatów:
  • dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku geodezyjnym,
  • uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresach, o których mowa w art. 43 pkt 1 i 2 ustawy  Prawo Geodezyjne i Kartograficzne ( Dz. U. z 2020 r., poz. 2052 ze zm.),
  • 2-letni staż pracy w urzędach administracji rządowej lub w organach jednostek samorządu terytorialnego,
  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia.
  1. Wymagania dodatkowe:
  • znajomość aktów prawnych z zakresu prawa geodezyjnego i kartograficznego, KPA oraz gospodarki nieruchomościami,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • dobra organizacja pracy,
  • odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań,
  • wysoka kultura osobista.
  • sumienność, samodzielność, komunikatywność i dyspozycyjność,
  • opanowanie w sytuacjach stresowych,
  • dobra, praktyczna znajomość obsługi komputera.
  1. Przewidywany zakres obowiązków m.in.:

zgodnie z przepisami z zakresu geodezji i kartografii przypisanymi geodecie powiatowemu.

  1. Wymagane dokumenty:
  • CV;
  • list motywacyjny;
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
  • kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje zawodowe ( certyfikaty, zaświadczenia),
  • kopie dokumentów potwierdzających staż pracy potwierdzony świadectwem pracy lub zaświadczeniem o zatrudnieniu,
  • oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy
    na w/w stanowisku,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
    oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego wraz z klauzulą informacyjną.

 

  1. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
  • dokumenty należy złożyć osobiście lub pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Geodeta Powiatowy” do dnia 5 marca 2021 r. w Starostwie Powiatowym, ul. Chopina 10, 62-300 Września,
  • aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

 

  1. Dodatkowe informacje:
  • brak podpisu na oświadczeniach, CV, liście motywacyjnym i kwestionariuszu będzie uznany
    za brak spełnienia wymagań formalnych,
  • prowadzący nabór zastrzega sobie prawo zamknięcia procedury naboru bez wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze,
  • informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.wrzesnia.powiat.pl/ w zakładce Ogłoszenia i komunikaty oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni,
  • wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie jest wyższy niż 6%.

 

 

     Starosta Wrzesiński

/-/   Dionizy Jaśniewicz

Września, 16 luty 2021 r.

 


   

Zmiany w budżecie

Podczas lutowej sesji Rady Powiatu Wrzesińskiego przede wszystkim podjęto uchwały finansowe.

Posiedzenie odbyło się 12 lutego w trybie zdalnym. Obok spraw budżetowych w porządku obrad pojawiło się rozpatrzenie petycji dotyczącej wezwania rady do podjęcia uchwały w sprawie przede wszystkim ogólnonarodowej akcji szczepień na koronawirusa. Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Mikołaj Kubiaczyk w uzasadnieniu wskazał, że rada nie jest właściwa do rozstrzygania spraw poruszonych w petycji. Zarekomendował do uznania jej za niezasadną, co radni uczynili przy jednym głosie sprzeciwu.

W uzasadnieniu do uchwał budżetowych skarbnik powiatu Beata Matuszewska poinformowała członków rady o odszkodowaniu za zalanie budynku Zespołu Szkół Politechnicznych. W ostatnich tygodniach, a także pod koniec 2020 roku powiat otrzymał łącznie 500 tys. zł częściowej rekompensaty za poniesioną szkodę. Środki zostaną przeznaczone na modernizację zniszczonego obiektu. Zgodnie z decyzją ubezpieczyciela całkowite odszkodowanie zostanie wypłacone po przeprowadzeniu prac remontowych – na podstawie faktur za wykonane naprawy. Kosztorysowa wartość inwestycji, która czeka ZSP opiewa na ponad 2,1 mln zł.

Konieczność dokonania zmian w tegorocznym budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej wynikała również z tego, że zmianie uległy harmonogramy realizacji projektów oświatowych: „Nauka – to lubię!”, a także „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego – stawiamy na kształcenie fachowców!”. Ponadto wsparte przez Unię Europejską przedsięwzięcie związane z cyfryzacją powiatowych zasobów geodezyjnych zostanie w całości zrealizowane za kwotę niższą niż pierwotnie zakładano – niewykorzystana suma musi zostać zwrócona do Urzędu Marszałkowskiego.

Wkrótce w Szpitalu Powiatowym we Wrześni rozpoczną się prace związane z powstaniem nowego oddziału dziecięcego. Nie jest to jednak jedyna inwestycja zaplanowana w naszej lecznicy. W uchwale budżetowej pojawił się zapis o przeznaczeniu środków na zadanie związane z termomodernizacją budynku przychodni lekarza rodzinnego. Przetarg na to przedsięwzięcie został już rozstrzygnięty, lecz przewidziana na inwestycję kwota okazała się niewystarczająca. Termomodernizacja ma być realizowana w tym i kolejnym roku. Powiat wrzesiński do inwestycji wartej prawie 2,5 mln zł dołoży nieco ponad 500 tys. zł. Pozostałe środki pochodzą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dodatkowo przeznaczono również 45 tys. zł na zakup wyposażenia zespołów ratownictwa medycznego, co ma związek z ich przenosinami do Białężyc. Wkrótce zespoły te będą stacjonować w tym samym obiekcie co Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej. Ma to usprawnić wspólne działania tych służb.

Uchwały budżetowe zostały przyjęte przy jednym głosie wstrzymującym.

Po rozpatrzeniu uchwał przewidzianych w porządku obrad radni zapoznali się z przygotowanymi prezentacjami, które dotyczyły budowy boisk przy Zespole Szkół Zawodowych nr 2, wspomnianego remontu Zespołu Szkół Politechnicznych oraz aktualnej sytuacji Szpitala Powiatowego, w tym spraw związanych z powstaniem nowego oddziału dziecięcego.

Klara Skrzypczyk


   

Zarezerwuj termin wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu

Chcesz zrejestrować samochód? Odebrać prawo jazdy? Nie musisz stać w kolejce! Umów się przez Internet.

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego we Wrześni jest jednym z tych, które obsługują najwięcej interesantów. Codziennie swoje sprawy załatwia tam kilkadziesiąt osób. Zasady funkcjonowania wydziału zmieniały się w ciągu ostatnich kilku miesięcy parokrotnie. Wszystko po to, by utrzymać ciągłość pracy i mimo pandemii jak najsprawniej obsługiwać interesantów. Dodajmy, że wydział nie przerwał pracy nawet na jeden dzień. Teraz ma być jeszcze wygodniej.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych interesantów oraz komfort załatwiania spraw uruchomiona została usługa internetowej rezerwacji wizyt w Wydziale Komunikacji i Transportu. W paru prostych krokach można wygodnie umówić się na dogodny dzień i godzinę bez konieczności oczekiwania w kolejce. Interesanci chcący załatwić sprawę bez uprzedniego umówienia terminu w dalszym ciągu są obsługiwani według kolejki.

Przypominamy, że Wydział Komunikacji i Transportu obsługuje interesantów w poniedziałki w godz. 8.30-15.30 i od wtorku do piątku w godz. 7.30-14.30. Internetowa rezerwacja terminu możliwa jest na stronie: rejestracja.wrzesnia.powiat.pl.

Klara Skrzypczyk


  

Święto zakochanych

Luty to dość mroźny i niezbyt lubiany miesiąc. Aura za oknem sprawia, że często marzymy tylko o tym, by wskoczyć pod gruby koc, założyć wełniane skarpety i wypić gorącą herbatę. Istnieje jednak coś, co może nas rozgrzać równie mocno. I wcale nie chodzi tu o żadną z materialnych rzeczy. Tym czymś jest oczywiście miłość.

Rzymski rodowód

14 lutego ludzie na całym świecie obchodzą święto zakochanych zwane walentynkami. Patronuje im wspominany w tym dniu święty Walenty. Pomimo katolickiego patrona to wyjątkowe świętowanie ma swoje źródło w zwyczajach kultywowanych w starożytnym Cesarstwie Rzymskim. Możliwe, że dzień zakochanych nawiązuje do tzw. Luperkaliów obchodzonych 14 i 15 lutego. Początkowo organizowano je ku czci Luperkusa – pasterskiego boga plemion italskich, który miał chronić stada przed atakami wilków. W późniejszym okresie główną rolę podczas świętowania odgrywał kult Fauna – rzymskiego boga płodności, lasów górskich i pasterzy.

Legenda o świętym Walentym

Narodziny i rozwój chrześcijaństwa spowodowały, że dzień ten zaczęto łączyć z postacią świętego Walentego. Według legendy żył on w III wieku na terenie ówczesnego Cesarstwa Rzymskiego za czasów panowania Klaudiusza II Gockiego. Cesarz zabronił mężczyznom w wieku od 18 do 37 lat zawierać związki małżeńskie, ponieważ według niego najlepszymi legionistami byli żołnierze nieposiadający rodzin. Zakaz ten został złamany przez Walentego, który udzielał ślubów młodym członkom cesarskiej armii i ich wybrankom, za co został wtrącony do więzienia i skazany na śmierć. Przed wykonaniem wyroku, co miało miejsce 14 lutego 269 roku, zdążył on jeszcze uzdrowić niewidomą córkę strażnika. Inna wersja legendy mówi o tym, że patron święta zakochanych został stracony za pomoc prześladowanym chrześcijanom, a przed egzekucją wysłał do ukochanej list, który podpisał: „Od Twojego Walentego”.

Narodziny kultu

Splot folkloru, ludowych zwyczajów i legend sprawił, że zgładzonego zaczęto czcić jako obrońcę przed różnymi chorobami (zwłaszcza umysłowymi). Święto mu poświęcone zostało ustanowione w 496 roku przez papieża Gelazjusza I i w ten sposób pogański festiwal płodności przeistoczył się w katolickie święto. W krajach anglosaskich Walentego uznano za patrona zakochanych, co chętnie przejęli mieszkańcy różnych zakątków świata. W Polsce kult świętego początkowo wiązał się z zanoszonymi do niego prośbami o zdrowie. Dopiero w latach 90. XX wieku w naszym kraju popularne stało się celebrowanie walentynek w obecnej formie. Równocześnie narodziła się krytyka święta uznanego przez część społeczeństwa za przejaw amerykanizacji, który wypiera rodzimą tradycję. Walentynki spotykają się z dezaprobatą również ze względu na swój komercyjny charakter (według niektórych są one wykorzystywane, by przerwać zastój w handlu występujący pomiędzy Bożym Narodzeniem a Wielkanocą).

Świętować czy nie?

Niezależnie od naszej opinii na temat walentynek, trzeba przyznać, że sama idea celebrowania miłości to dobry pomysł. Chociaż wielu z nas uzna, że powinno się to robić codziennie (i pewnie sporo w tym racji), to kto z nas nie lubi otrzymywać drobnych prezentów, które potrafią poprawić humor nawet w mroźny, zimowy dzień? Czerwone serca, walentynkowe kartki, kwiaty, pluszowe misie czy czekoladki to nie tylko przedmioty, dzięki którym sprzedawcy będą mogli poprawić kondycję swoich portfeli. Za pomocą takiego podarku możemy wyrazić skrywane uczucia, przypomnieć drugiej połówce, że nam na niej zależy lub podziękować za jej obecność. Choć święto propagowane jest przede wszystkim jako dzień zakochanych, to doskonale wiemy, że istnieje wiele rodzajów miłości. Oznacza to, że walentynki może świętować każdy, niezależnie od tego, czy spotkał już na swojej drodze tę jedyną czy jedynego i czy w ogóle tego chce. Rodzice, rodzeństwo, dzieci, przyjaciele, znajomi to tylko niektóre z osób, którym warto przypomnieć o swojej sympatii. Dla tych, którzy uznają jednak, że to święto nie jest dla nich, będzie to kolejny zwykły dzień w roku (no może trochę bardziej irytujący niż pozostałe). Niezależnie od opinii, wszystkim mieszkańcom powiatu życzymy dużo miłości – pod każdą postacią.

Monika Tomczak


   

Nowy numer „Przeglądu Powiatowego”

W nowym numerze „Przeglądu Powiatowego” m.in.: podsumowanie Wielkiej orkiestry Świątecznej Pomocy, wywiad z opiekunką psiego terapeuty, artykuł o nakrętkowej pomocy, prezentacja organizacji pożytku publicznego, a także artykuł o scenicznym wulkanie energii. Zapraszamy do lektury!

  • Strona 1
  • Strona 2
  • Strona 3
  • Strona 4
  • Strona 5
  • Strona 6
  • Strona 7
  • Strona 8
  • Strona 9
  • Strona 10
  • Strona 11
  • Strona 12
  • Strona 13
  • Strona 14
  • Strona 15
  • Strona 16

 

Konkurs na dyrektorów

Zarząd Powiatu Wrzesińskiego

ogłasza

KONKURS NA STANOWISKO

1. Dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka, ul. Leśna 10, 62-300 Września.

2. Dyrektora Bursy Międzyszkolnej we Wrześni, ul. Słowackiego 11, 62-300 Września.

I. Do konkursu na stanowisko dyrektora może przystąpić osoba, która spełnia wymagania wynikające z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2017 r., poz. 1597 z późn. zm.).

II. Oferta osób przystępujących do konkursu powinna zawierać:

a) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły lub placówki,

b) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:

- stażu pracy pedagogicznej  – w przypadku nauczyciela,

- stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego,

- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,

c) oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:

- imię (imiona) i nazwisko,

- datę i miejsce urodzenia,

- obywatelstwo,

- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),

d) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w lit. b: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,

e) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,

f) w przypadku cudzoziemca – poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii:

- dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2019 r., poz. 1480),

- dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub

- dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,

g) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,

h) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,

i) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

j) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1440 z późn. zm.),

k) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2020 r., poz. 2141 z późn. zm.) – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,

l) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,

m) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,

n) w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego – oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karty Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 z późn. zm.) lub w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r., poz. 85 z późn. zm.),

o) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.

III. Informujemy, iż na żądanie organu prowadzącego kandydaci zobowiązani są do przedstawienia oryginałów dokumentów określonych w punkcie II lit. d, e, f, g, l, m niniejszego ogłoszenia.

IV. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu i adresem poczty elektronicznej z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora ……... (wpisać nazwę placówki)” w Starostwie Powiatowym we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września w terminie do dnia 26 lutego 2021 roku do godziny 15:00 (liczy się data wpływu dokumentów do starostwa).

Nie przewiduje się składania ofert w postaci elektronicznej.

V. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.

VI. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu Wrzesińskiego.


 

Powiat wesprze renowację

Niedawno podpisana została umowa dotacyjna pomiędzy powiatem wrzesińskim a parafią w Grabowie Królewskim. Samorząd wesprze prace konserwatorskie przy obrazie św. Teresy i chrzcielnicy.

Grabowska parafia zwróciła się z wnioskiem o udzielenie dotacji na renowację chrzcielnicy oraz obrazu św. Teresy, które w przeszłości uległy wielu uszkodzeniom. Chrzcielnica została pomalowana farbą olejną, co znacznie pogorszyło jej stan.

Konserwacja pozwoli na przywrócenie zabytkowym elementom ich pierwotnego wyglądu, jak również zatrzyma proces niszczenia drewna przez owady. Planuje się jego oczyszczenie, a następnie uzupełnienie wszelkich szczelin i pęknięć, które powstały na przestrzeni lat.

Prace konserwatorskie w Grabowie Królewskim powiat wrzesiński wsparł dotacją w wysokości 15 tysięcy złotych. Rozpoczęcie prac zaplanowano na maj.

Mateusz Maserak

  • Po lewej stronie zdjęcia znajduje się świeca, a po prawej chrzcielnica, która zostanie odnowiona
  • Obraz św. Teresy

  

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

1) poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach lub obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym,

2) wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,

3) przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,

4) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową,

5) nieodpłatną mediację.

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.

Do zainicjowania nieodpłatnej mediacji uprawniona jest każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. Druga strona sporu, zapraszana do mediacji przez osobę uprawnioną, nie musi spełniać tych warunków.

Mediacja jest metodą rozwiązywania konfliktów, w której uczestnicy poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań. Osoba prowadząca mediację wspiera strony w znalezieniu przez nie satysfakcjonującego porozumienia. Mediacja jest dobrowolna i poufna. Prowadzi ją mediator, czyli osoba profesjonalnie przygotowana do rozwiązywania sporów, która jest niezależna, bezstronna wobec uczestników i neutralna wobec przedmiotu sporu.

Nieodpłatna mediacja może być prowadzona w sprawach małżeńskich, rodzinnych, sąsiedzkich, konsumenckich i w innych kwestiach spornych, w tym również w sprawach toczących się już na drodze sądowej, o ile sąd nie skierował jeszcze sprawy do mediacji sądowej.

Usługa może obejmować również:

  • rozmowę informacyjną o możliwościach wykorzystania polubownych metod rozwiązywania sporów,
  • przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o mediację, który osoba inicjująca mediację wystosuje do drugiej strony sporu.

Nieodpłatna mediacja nie może być prowadzona w sprawach formalnie skierowanych do mediacji (przez sąd albo inny organ), a także w sprawach, gdzie zachodzi podejrzenie przemocy w relacji stron.

Informujemy, że w związku z obowiązującym stanem epidemii oraz wytycznymi Ministerstwa Sprawiedliwości w powiecie wrzesińskim do odwołania nie będą funkcjonować punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Porady prawnej można zasięgnąć przez telefon lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zgłoszenia w dni robocze w godz. 9-14 pod numerem 61 640 44 17.

 

(red.)


  

Informacje z Urzędu Skarbowego

Wyspecjalizowane urzędy dla dużych i średnich podatników

1 stycznia zmieniła się właściwość wyspecjalizowanych urzędów skarbowych. Koncentrują się one teraz na dużych podmiotach gospodarczych. Mniejsze podmioty z udziałem kapitału zagranicznego zostały przeniesione do zwykłych urzędów skarbowych.

Od 2021 roku wyspecjalizowane urzędy skarbowe (w Wielkopolsce są to: Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu oraz Drugi Wielkopolski Urząd Skarbowy w Kaliszu) skupią się na obsłudze średnich i dużych firm oraz innych podmiotów ważnych dla gospodarki państwa w regionie. Mniejsze podmioty z kapitałem zagranicznym obsługiwane są bliżej swoich siedzib, przez zwykłe urzędy skarbowe.Wszystkie zmiany nastąpiły automatycznie, z mocy przepisów prawa. Firmy nie muszą zatem aktualizować danych rejestracyjnych w urzędzie skarbowym.We wszystkich wyspecjalizowanych urzędach skarbowych, tak jak w poprzednio obowiązującym stanie prawnym, nie będą rozliczani podatnicy i płatnicy w zakresie podatku od wydobycia niektórych kopalin, podatku akcyzowego oraz podatku od gier.

Do wyspecjalizowanych urzędów skarbowych przechodzi obsługa:

  • osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, które mają przychód/obrót netto między 3-50 mln euro (z wyłączeniem spółek cywilnych),
  • uczelni i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej (o przychodzie ≥3 mln euro),
  • przedsiębiorców zagranicznych (o przychodzie ≥3 mln euro),
  • oddziałów lub przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych,
  • jednostek samorządu terytorialnego (JST),
  • spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,
  • banków spółdzielczych.

Firmy z kapitałem zagranicznym i przychodem niższym niż 3 mln euro, które do tej pory były obsługiwane przez wyspecjalizowane US, od tego roku rozliczać będą się w urzędach zgodnie ze swoją właściwością.Zmiany zostały wprowadzone rozporządzeniami Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z 28 grudnia 2020 r.:

  • w sprawie niektórych podatników i płatników, w odniesieniu do których zadania wykonywane są przez naczelnika urzędu skarbowego innego niż właściwy miejscowo (Dz.U. z 2020 r. poz. 2456),
  • zmieniającym rozporządzenie w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2410).

Wynajmujesz mieszkanie? Pamiętaj o nowych terminach rozliczeń

Podatnicy rozliczający swoje dochody z najmu w formie ryczałtu powinni pamiętać o zmianie terminu składania PIT-28 za rok 2020 – można to zrobić od 15 lutego do 1 marca 2021 r. Rozliczający się według skali podatkowej składają PIT-36 na dotychczasowych zasadach (do końca kwietnia 2021 r.).

Podstawową formą opodatkowania przychodów z najmu prywatnego są ogólne zasady według skali podatkowej. W takim przypadku zaliczki powinny być wpłacane do 20 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, a rozliczenia rocznego dokonuje się w PIT-36 do końca kwietnia kolejnego roku. W tej formie opodatkowania wynajmujący może odliczyć koszty uzyskania przychodu, takie jak np. wydatki poniesione w związku z utrzymaniem i bieżącą eksploatacją przedmiotu najmu, wydatki na wyposażenie (meble, sprzęt AGD), remonty, odpisy amortyzacyjne czy odsetki od kredytu.
Podatnicy osiągający przychody z najmu mogą też wybrać opodatkowanie w formie ryczałtu. Za równoznaczne z dokonaniem wyboru opodatkowania w tej formie na dany rok podatkowy uznaje się pierwszą w roku podatkowym wpłatę (a jeżeli przychód został osiągnięty w grudniu – złożenie zeznania). W ryczałcie obowiązują dwie stawki podatku: bazowa – 8,5% oraz 12,5% (od nadwyżki przychodu ponad 100 tys. zł), nie ma natomiast możliwości odliczenia kosztów uzyskania przychodu. Wpłat ryczałtu można dokonywać miesięcznie lub – pod określonymi warunkami – kwartalnie*.
Jeśli wynajmującymi są małżonkowie, którzy mają rozdzielność majątkową, każdy z nich powinien opodatkować swoje przychody z najmu proporcjonalnie do prawa udziału w zysku.
W przypadku gdy przedmiot najmu stanowi składnik wspólnego majątku małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, zasadniczo powinni oni rozliczać przychody (dochody) z tego tytułu po połowie. Jednakże w takim przypadku możliwe jest opodatkowanie całości dochodu przez jednego z nich. Aby to zrobić, powinni złożyć do urzędu skarbowego pisemne oświadczenie wskazujące, które z nich będzie w całości rozliczać podatek.
Sposobu rozliczania (według skali podatkowej lub ryczałtem) nie trzeba w odrębnej formie zgłaszać do urzędu skarbowego – wystarczy dokonanie pierwszej w danym roku wpłaty podatku. Należy jednak pamiętać, że wybrana forma opodatkowania obowiązuje przez cały rok i można ją zmienić dopiero w kolejnym roku podatkowym.
Ryczałt od najmu należy wpłacić na mikrorachunek, czyli indywidualny rachunek podatnika. Jeśli dana osoba nie prowadzi działalności gospodarczej, ale uzyskuje przychody z najmu prywatnego, powinna wygenerować numer mikrorachunku, podając numer PESEL.
Od 2021 roku przedsiębiorcy wynajmujący nieruchomości w ramach prowadzonej działalności gospodarczej będą mogli skorzystać z opodatkowania uzyskanych przychodów w formie ryczałtu (dotychczas ryczałtowa forma opodatkowania wynajmu możliwa była wyłącznie w przypadku najmu prywatnego, a przedsiębiorcy mieli do wyboru wyłącznie opodatkowanie najmu na zasadach ogólnych lub podatkiem liniowym).

 *Rozliczenie kwartalne mogą stosować wyłącznie podatnicy, których przychód osiągnięty w poprzednim roku podatkowym nie przekroczył równowartości 200.000 tys. euro i poinformują o wybranej formie rozliczenia urząd skarbowy.

Urząd Skarbowy we Wrześni


  

WOŚP z głową

Wkrótce przed nami kolejny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Hasło przewodnie tegorocznej zbiórki brzmi „Finał z głową". Jak będzie wyglądało kwestowanie w naszym powiecie?

W tym roku Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra już w najbliższą niedzielę 31 stycznia. Pierwotnie finał miał się odbyć trzy tygodnie wcześniej, jednak został przesunięty ze względu na trwającą pandemię. Nie ma wątpliwości, że przez koronawirusa będzie to też zupełnie inne wydarzenie niż w poprzednich latach.

Fundusze, które uda się zgromadzić tym razem, zostaną przeznaczone na zakup sprzętu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Hasło, które przyświeca tegorocznej orkiestrze, nawiązuje do celu zbiórki, ale nie pozostaje również bez związku z aktualną sytuacją epidemiczną. Z wielu wydarzeń towarzyszących trzeba było zrezygnować, a wiele inicjatyw przenieść do świata internetowego. Transmisja online z głównego sztabu orkiestry ruszy już 30 stycznia wieczorem i potrwa w sumie 27 godzin.

Organizatorzy proszą o przestrzeganie obowiązujących obostrzeń, przede wszystkim zasłanianie ust i nosa oraz zachowywanie bezpiecznego odstępu od innych. Część informacji zapewne jeszcze się pojawi, dlatego polecamy śledzić kanały informacyjne poszczególnych sztabów, by niczego nie przegapić.

Nekla

Orkiestrę w gminie Nekla koordynuje Nekielski Ośrodek Kultury, gdzie można nabyć tegoroczne kalendarze, ze sprzedaży których dochód zostanie w całości przekazany na rzecz WOŚP-u. Koszt takiego kalendarza to 30 zł. W niedzielę od godz. 10 NOK zaprasza do specjalnego sklepiku przy zegarze (blisko sklepu Matteo w Nekli). Również tam będzie można zakupić wcześniej wspomniane kalendarze. Na stoisku pojawią się także słodkie smakołyki oraz WOŚP-owe i gminne gadżety, m.in. gry, kolorowanki, kubki, pyszne miody z okolicy czy kawa z lokalnej palarni. Przez cały dzień w różnych zakątkach gminy mają kwestować wolontariusze. Skarbonki stacjonarne już od kilku dni można znaleźć w Urzędzie Miasta i Gminy, NOK-u i nekielskim sklepie Matteo. Datek można „wrzucić” też do wirtualnej skarbonki prowadzonej przez sztab. W przestrzeni internetowej już teraz odbywają się także licytacje. Szczegółów na ich temat należy szukać na facebookowym profilu pod nazwą Sztab WOŚP Nekla. Wylicytować można m.in. koszulkę meczową Jana Bednarka z autografem czy koszulkę i szalik GKS-u Płomień Nekla.

Kołaczkowo

W gminie Kołaczkowo Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy koordynuje Gminny Ośrodek Kultury (współpracujący z miłosławskim sztabem), wspierany przez społeczności ze Szkoły Podstawowej w Sokolnikach, Szkoły Podstawowej w Bieganowie, samorząd uczniowski Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kołaczkowie oraz Społeczną Szkołę Podstawową we Wszemborzu. Stacjonarną puszkę można znaleźć w kołaczkowskiej bibliotece, gdzie do 29 stycznia czekają także płyty z kolędami – dochód z ich sprzedaży również zostanie przekazany na WOŚP. GOK przygotował wiele ciekawych licytacji – wspierając WOŚP można wylicytować na przykład roczną kartę członkowską Stowarzyszenia Koła Wędkarskiego „Złota Rybka” w Kołaczkowie, usługę transportu 22 ton ziemi czy kilkugodzinny rejs po czterech jeziorach. Szczegóły na stronie gokkolaczkowo.pl lub na facebookowej grupie pod nazwą Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w Gminie Kołaczkowo.

Września

W przeddzień finału o godz. 20 rozpocznie się 24-godzinna Sztafeta po Światełko do Nieba, której trasa będzie wiodła wokół Zalewu Wrzesińskiego. Organizatorem dobroczynnego biegu jest Klub Biegacza Kosynier Września. Więcej informacji i link do zapisów można znaleźć na Facebooku klubu.

Wrzesiński Ośrodek Kultury, gdzie mieści się siedziba sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zapowiada, że w orkiestrową niedzielę między godz. 15 a 18 na antenie Radia Września będzie prowadzona licytacja gadżetów przekazanych przez Fundację WOŚP. O godz. 18 na facebookowym profilu WOK-u rozpocznie się transmisja na żywo, podczas której będzie można posłuchać zespołu Kryształek, Izabeli Zalewskiej, artystów z Wrzesińskiego Studia Piosenki oraz przedszkola Chatka Misia Uszatka.

Na ulicach Wrześni będzie można spotkać kwestujących wolontariuszy. Już wcześniej stacjonarne skarbonki pojawiły się we Wrześni m.in. w wielu wrzesińskich sklepach, studiu D.S. Tattoo, salonie kosmetycznym Anastasiia, przedszkolach Miś Uszatek, Tęczowa Chatka i Chatka Misia Uszatka oraz Słoneczko, Kwiaciarni Arlety Hampel, Studiu Fotografii Fujiexpress, Alchemii Dance Studio, firmie Gonvarri Polska oraz Zabawkowym Outlecie, a także w Kaczanowie w sklepie Cuda Cudeńka na różne okazje i w Chwalibogowie, w tamtejszej szkole podstawowej. Do 29 stycznia w holu głównym wrzesińskiego przedszkola Chatka Misia Uszatka trwa kiermasz rękodzieła. WOŚP można wpierać przez cały czas również przez wrzesińską eSkarbonkę.

Pyzdry

Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Pyzdrach również włącza się w 29. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W niedzielę można będzie spotkać wolontariuszy kwestujących m.in. w okolicach otwartych sklepów i kościołów. Dzięki pomocy strażaków z miejscowej OSP pojawią się oni na wielu ulicach miasta, a także w okolicznych wioskach, np. w Pietrzykowie, Lisewie i Górnych Grądach. Kwesta ma trwać w godzinach od 9 do 20. Dodatkowo sztab poprowadzi internetową licytację, na której wystawione zostaną gadżety związane zarówno z WOŚP, jak i Pyzdrami. Odbędzie się ona na facebookowym profilu Gminy i Miasta Pyzdry, gdzie znajduje się więcej szczegółowych informacji. Akcję można również wesprzeć nie wychodząc z domu – wystarczy wpłacić wybraną kwotę do eSkarbonki pyzdrskiego Centrum Kultury, Sportu i Promocji.

Miłosław

Dla osób chcących wesprzeć WOŚP miłosławski sztab przygotował orkiestrowe gadżety, m.in. smycze, kubki, breloki i koszulki. Można je nabyć, odwiedzając Miłosławskie Centrum Kultury od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 15. O cenach poszczególnych przedmiotów MCK informuje na swoim profilu na Facebooku. Ich zakup będzie możliwy do wykończenia zapasów. Dochód ze sprzedaży gadżetów w całości trafi do puszek z charakterystycznym serduszkiem. Kilka z nich zostało wystawionych w sklepach, m.in. w Żabce przy ulicy Zamkowej oraz w MARGO Gruszczyńscy na Bugaju. Jedną znajdziemy również w pierogarni Słodko-Słone, która w dniu finału będzie serwować gofry. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na rzecz WOŚP-u. Punkt będzie czynny od 13 do 17. W niedzielę miejscowi wolontariusze pojawią się z puszkami na ulicach Miłosławia. Już teraz zbierają oni pieniądze również do eSkarbonek, informując o tym na swoich facebookowych profilach. Po raz kolejny miłosławski sztab zostanie wsparty przez wrzesińskie studio Ofelia Oferma. 31 stycznia w godzinach od 10 do 20 można będzie odwiedzić salon przy ulicy Harcerskiej i zrobić sobie tatuaż – serduszko lub lizak (symbol 29. finału). Koszt charytatywnej dziary to 100 zł.

Zachęcamy do wspierania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy! Może dzięki kilku złotówkom dorzuconym do zbiórki uda się zakupić jeszcze więcej sprzętu ratującego zdrowie i życie.

Klara Skrzypczyk i Monika Tomczak

  • 29FinalWOSP2021
  • 29FinalWOSP2021

   

Newsletter