Co zrobić z niechcianą przesyłkę pocztową

Pani Teresa po rozmowie telefonicznej przeprowadzonej w okresie przedświątecznym otrzymała do skrzynki pocztowej przesyłkę z bielizną z żądaniem zapłaty oraz wykazem sankcji, jakie jej grożą w razie nieprzyjęcia przesyłki oraz nieuregulowania należności. Czy musi zapłacić za tę przesyłkę?

Nie musi płacić za niezamówioną ostatecznie podczas rozmowy telefonicznej przesyłkę. Nie ma nawet obowiązku jej odsyłać. Może wyrzucić ją po prostu do śmietnika. Wysyłanie niezamówionego towaru to ryzyko sprzedawcy. Odebranie przesyłki nie jest jednoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. Takie sposoby sprzedaży przez niektóre firmy wysyłkowe są nieuczciwą praktyką rynkową. Sprzedawcy liczą, że zastraszą konsumenta, a ten nie znając swoich praw będzie wolał zapłacić za produkt lub odesłać przesyłkę na własny koszt niż narażać się na problemy. Żądanie zapłaty za niezamówiony towar jest niezgodne z prawem. Można skierować do sprzedawcy pismo. Można i warto to zrobić, gdy sprzedawca wciąż nam coś przysyła, żądając zaprzestania takich praktyk.

Jeżeli to nie przyniesienie rezultatu, zapraszam do mojego biura.

« wstecz

Newsletter