Rękojmia czy gwarancja?

Pan Karol pyta, z jakiego sposobu złożenia reklamacji może skorzystać: rękojmi czy gwarancji? Wybór zależy do konsumenta. 

To, z której podstawy złożenia reklamacji konsument skorzysta, może mieć istotny wpływ na możliwość przywrócenia rzeczy do stanu zgodności z umową. 

Nie każdy produkt ma gwarancję. Zazwyczaj udzielana jest przez producenta na przykład na sprzęty RTV czy AGD lub inne urządzenia elektroniczne. 

Przedmioty proste codziennego użytku (ubrania, obuwie) nie są objęte gwarancją. Jednak brak gwarancji nie eliminuje możliwości złożenia reklamacji z rękojmi. Konieczne jest posiadanie dowodu zakupu towaru. 

Sprzedawca nie może narzucić konsumentowi podstawy złożenia reklamacji.

Podstawa prawna ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.poz.827). 

Artykuł ukazał się w "Przeglądzie Powiatowym" nr 203 31 lipca 2015 r.

« wstecz

Newsletter