Gdy bankomat się pomyli

Co zrobić, gdy bankomat nie wyda pieniędzy albo otrzymamy inną kwotę od zaplanowanej?

Nieprawidłowy tryb transakcji może być spowodowany między innymi problemami z połączeniem z bankiem czy zabrudzeniem karty bankomatowej. Niezależnie od tego z jakiego bankomatu korzystamy, o kłopotach należy jak najszybciej zawiadomić bank, w którym mamy konto i do niego kartę. Na każdej karcie znajduje się numer telefonu do biura obsługi klienta danego banku. Telefonicznie zgłaszamy błąd bankomatu, podajemy miejsce zdarzenia i numer karty. Doradca od razu sprawdza stan konta i przyjmuje reklamację.

Problem można również zgłosić za pośrednictwem Internetu lub osobiście w banku. Wydruk z bankomatu nie jest konieczny do złożenia reklamacji, warto jednak go brać po każdej transakcji. Z pewnością ułatwi to załatwianie formalności związanych z dochodzeniem, gdzie i kiedy pobieraliśmy pieniądze z bankomatu. Zazwyczaj jest tak, że pieniądze zostają zwrócone na rachunek.

Elżbieta Staszak-Małeck

  • elzbieta strzalek malecka

« wstecz

Newsletter