Zabezpieczenie bankowego konta internetowego

Coraz więcej osób korzysta z usług bankowych za pośrednictwem Internetu. Mając bankowe konto internetowe musimy je jednak chronić. Obecnie dostępnych jest kilka metod jego zabezpieczenia.

Standardem są login i hasło. Oprócz tych zabezpieczeń do dokonania transakcji niektóre z banków oferują klientom tak zwane zabezpieczenie silne. Może to być token – małe urządzenie elektroniczne w postaci breloczka, hasło SMS-owe wysyłane na telefon komórkowy klienta, kod jednorazowy lub elektroniczny podpis certyfikowany. Każde z tych zabezpieczeń jest skuteczne pod warunkiem, że konsumenci kontrolują na bieżąco przebieg wykonywanej transakcji, podają właściwe kody i nie pozostawiają telefonu komórkowego lub tokenu w miejscu, gdzie w trakcie transakcji będzie on łatwo dostępny dla osób postronnych.

Konsumenci korzystający z bankowego konta internetowego muszą pamiętać, aby informować bank o zmianie numeru telefonu, jeżeli na ten numer przychodzą kody transakcji. Natomiast nie muszą obawiać się utraty bezpieczeństwa w razie zagubienia tokenu, ponieważ bez loginu i hasła dla znalazcy będzie on bezużyteczny.

Elżbieta Staszak-Małecka

  • elzbieta strzalek malecka

« wstecz

Newsletter