Konsumencie, ustal możliwość zwrotu towaru ze sprzedawcą

Możliwość odzyskania pieniędzy za nieudany zakup i zwrócony towar bez wad zależy od miejsca i rodzaju umowy zawartej ze sprzedawcą.

Konsument robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie może odzyskać pieniądze za nietrafiony zakup tylko wówczas, gdy nabył towar niezgodny z umową i zgłosił sprzedawcy reklamację w terminie.

Natomiast tylko z tego powodu, że po przyniesieniu do domu rzecz przestała się konsumentowi podobać, przez pomyłkę kupił ją w innym rozmiarze albo kolorze niż była mu potrzebna, a także dlatego, że w sklepie obok ten sam towar jest znacznie tańszy – nie można oddać produktu sprzedawcy i domagać się zwrotu wartości zakupu. Pomimo że przepisy nie przewidują możliwości zwrotu zakupionego towaru, to z wieloma sprzedawcami da się wynegocjować taką możliwość. Sprzedawca doskonale wie, że jeden niezadowolony klient to strata wielu innych chętnych do zakupu.

Negocjacje ze sprzedawcą w tym zakresie należy przeprowadzić jeszcze przed zakupami. Warto też uzyskać od sprzedawcy oświadczenie o możliwości odzyskania pieniędzy za zwrócony towar, aby nie wycofał się z uzgodnień.

Rzecznik składa wszystkim konsumentom życzenia świąteczne i noworoczne. Tylko trafionych, przynoszących satysfakcję zakupów!

Elżbieta Staszak-Małecka

« wstecz

Newsletter