Kłopot z nietrafionym prezentem

Pani Halina pod choinką znalazła piękny wełniany szal. Niestety okazało się, że ma już taki i używa go od początku zimy. Chciała więc zwrócić prezent lub wymienić na coś innego, ale sprzedawca odmówił, mimo że święty Mikołaj zachował paragon. Czy mógł tak zrobić?

Prawo nie zobowiązuje sprzedawcy do przyjęcia z powrotem sprzedanego towaru ani do wymiany na inny tylko dlatego, że rozmyśliliśmy się lub otrzymaliśmy w prezencie taki sam. Nie ma przy tym znaczenia, czy przedstawimy paragon czy nie.

Niektóre sklepy czy sieci handlowe umożliwiają zwrot lub wymianę towarów, ale wynika to wyłącznie z ich dobrej woli czy wewnętrznych regulaminów. Taki artykuł nie może być oczywiście używany (powinien mieć metkę i opakowanie).

 

Elżbieta Staszak-Małecka

« wstecz

Newsletter