Zwrot internetowego zakupu

Pani Żaneta zamówiła w sklepie internetowym bluzkę. Okazało się jednak, że nie jest ona w takim kolorze, jak oczekiwała, i chciałaby ją zwrócić. Sprzedawca twierdzi, że klientka może odesłać ją, ale musi zrobić to na własny koszt. Czy rzeczywiście sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu kosztów przesyłki?

Z zakupu dokonanego za pomocą środków porozumiewania się na odległość, a więc między innymi przez Internet, można zrezygnować w ciągu 10 dni. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć towar i zwrócić pieniądze. Nie ma zaś obowiązku zwracać kosztów przesyłki, chyba że to nie zwrot towaru, a jego reklamacja.

Jeżeli więc bluzka jest bez wad, pani Żaneta może w ciągu 10 dni od dnia otrzymania przesyłki wysłać do firmy oświadczenie, że rezygnuje z zakupu. W ciągu 14 dni powinna otrzymać zwrot pieniędzy. W tym samym terminie winna odesłać towar i, jak powiedział sprzedawca, koszty przesyłki będzie musiała ponieść sama.

 

Elżbieta Staszak-Małecka

« wstecz

Newsletter