Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg 2025
5 marca 2025 roku w Starostwie Powiatowym podpisano umowę na dofinansowanie drogi powiatowej Zapowiednia - Wrąbczynek - Zagórów w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Na realizację zadania Powiat Wrzesiński otrzymał dofinansowanie w kwocie 5 510 116,66 zł. Całkowity koszt inwestycji jest szacowany na 9 183 527,77 zł.
Celem zadania jest poszerzenie nawierzchni jezdni z 5 m do 6 m, wzmocnienie nawierzchni na odcinku 4,113 km poprzez wykonanie 2 warstw: wiążącej AC16W i ścieralnej AC11S o grubości 5 cm. Ponadto planuje się wybudowanie 225 m nowego chodnika we Wrąbczynku, odmulenie 6114 mb rowów, wymianę 5 szt. przepustów pod koroną drogi, wybudowanie jednego przejścia dla pieszych we Wrąbczynku. Przebudowa drogi usprawni ruch, poprawi komfort jazdy i bezpieczeństwo pieszych. Ograniczy peryferyjność miejscowości spowodowaną bardzo złym stanem drogi. Jej przebudowa podniesie atrakcyjność inwestycyjną miejscowości które łączy, a które zlokalizowane są w otulinie Nadwarciańskiego Parku Krajobrazowego. Ciąg wymienionej drogi powiatowej łączy lokalne centra miejskie: Pyzdry (miasto zostało uznane za jeden z Cudów 2024 w pelbiscycie National Geographic) i Zagórów. To siedziby instytucji samorządowych, szkół podstawowych, szkoły średniej w Zagórowie, zakładów pracy, ośrodków leczniczych. Przy drodze, w miejscowości Wrąbczynkowskie Holendry, usytuowany jest kościół katolicki generujący duży ruch pieszy i nie ma tam żadnego chodnika. Przedmiotowa droga jest jednym z ważniejszych szlaków komunikacyjnych obsługujących południowo-wschodni obszar Powiatu Wrzesińskiego. Wraz z siecią dróg gminnych zbiera ruch samochodowy z przyległych terenów, doprowadzając go do dróg wojewódzkich nr 442 Września-Kalisz i drogi 441 Borzykowo-Miłosław. Jest to jedyna droga o standardzie powiatowym w dużym obszarze położona w otoczeniu dróg gminnych. Droga 2901P została już przebudowana na terenie powiatu słupeckiego i w części (2,555 km) na terenie powiatu wrzesińskiego (zadanie zrealizowano w r. 2020, w ramach RFRD). Obecna przebudowa drogi będzie ostatnim etapem zmierzającym do powstania kompleksowo zmodernizowanej arterii. Ponadto inwestycja przyczyni się do poprawy spójności i funkcjonalności sieci drogowej.