Czy zawsze konieczny jest paragon?

Jeżeli składamy reklamację, najprościej jest przedstawić dowód zakupu, którym najczęściej jest paragon lub inny rachunek lub faktura. Co możemy zrobić, gdy nie mamy tych dokumentów?

•    Jedną z możliwości jest na przykład wydruk w przypadku płatności kartą czy wyciągiem z rachunku bankowego.
•    Inną możliwością, jeżeli płaciliśmy gotówką ,a byliśmy w towarzystwie innych osób, jest potwierdzenie przez te osoby transakcji.
•    Również sprzedawca może sprawdzić w systemie komputerowym kasy fiskalnej prawdziwość naszego oświadczenia o zakupie, ale jest to dobra wola sprzedawcy.
•    Na koniec przypominam, że dowody zakupu należy przechowywać przez dwa lata od kupna towaru, aby skorzystać z reklamacji w ramach niezgodności towaru z umową.
 


Elżbieta Staszak-Małecka

  • elzbieta strzalek malecka

« wstecz

Newsletter