Kłopot z podwójnym prezentem

Pan Grzegorz w prezencie pod choinkę dostał piękny skórzany portfel. Niestety okazało się, że ma już taki – identyczny – i używa go od swoich imienin, które obchodził  w listopadzie. Chciał więc zwrócić prezent bożonarodzeniowy lub wymienić na coś innego, ale sprzedawca odmówił, mimo że gwiazdor zachował paragon. Czy sprzedawca mógł tak zrobić?
Prawo nie zobowiązuje sprzedawcy do przyjęcia z powrotem towaru, który sprzedał, ani do wymiany na inny tylko dlatego, że rozmyśliliśmy się lub otrzymaliśmy w prezencie taki sam. Nie ma przy tym znaczenia, czy przedstawimy paragon, czy nie.
Niektóre sklepy czy sieci handlowe umożliwiają zwrot lub wymianę towarów, ale wynika to wyłącznie z ich dobrej woli czy wewnętrznych regulaminów. Towar, który chcemy zwrócić, nie mógł być używany, powinien mieć metkę i opakowanie.

 

Elżbieta Staszak-Małecka

« wstecz

Newsletter