Czy przecena towaru ma wpływ na prawa konsumenta?

Nie. Kupując towar przeceniony nie tracimy praw konsumenckich. Konsument musi jednak wiedzieć, z jakiego powodu towar został przeceniony.

Konsument musi jednak wiedzieć, z jakiego powodu towar został przeceniony. Jeżeli okaże się, że towar jest wadliwy, niekompletny czy niesprawny, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta mamy dwa lata na złożenie reklamacji u sprzedawcy. Sprzedawca nie może tego prawa kwestionować, zasłaniając się na przykład obniżoną ceną. Wolno natomiast sprzedawcy odmówić przyjęcia pełnowartościowego towaru, który już nam się nie podoba. Duże sieci handlowe, zwłaszcza odzieżowe, dają klientom możliwość zwrotu towaru w różnych terminach od daty zakupu. Robiąc zakupy warto więc zapytać sprzedawcę, czy przewiduje w swoim regulaminie sprzedaży taką możliwość. Warto wiedzieć, że jeśli cena jest niższa ze względu na gorszą jakość towaru, a nie podyktowana sezonową wyprzedażą, sprzedawca musi o tym poinformować konsumenta.

« wstecz

Newsletter