Czy reklamować wadliwy montaż?

Państwo Kowalscy kupili meble w częściach. Składając szafkę ściśle według załączonej instrukcji nie udało im się zamontować drzwi. Czy z tego powodu mogli złożyć reklamację?

Owszem. Nieprawidłowości występujące przy zamontowaniu i uruchomieniu towaru uważane są za jego wady i podlegają reklamacji, gdy konsument przestrzegał instrukcji otrzymanej wraz z towarem podczas kupna. Składając reklamację klient powinien wskazać na niezgodność towaru z umową. Występuje ona także wtedy, gdy zamontowanie lub uruchomienie towaru zostało wykonane w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub osobę, za którą on odpowiada. W tej sytuacji kupujący ma prawo domagać się doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową.

Konsument może złożyć reklamację również wtedy, gdy w opakowaniu zawierającym części mebli brakowało niektórych elementów, co uniemożliwiło montaż. Podstawa prawna  ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego prawo pocztowe (Dz.U. nr 141  poz. 1176 ze zm.)

 

Elżbieta Staszak-Małecka

« wstecz

Newsletter