Reklamacja niewłaściwie wykonanej usługi

Oto podstawowe zasady:

  1. Jeżeli jesteśmy niezadowoleni z rezultatów pracy fachowca, mamy prawo żądać ponownego wykonania usługi bez dodatkowych opłat. Wyegzekwowanie będzie łatwiejsze, jeśli umowa jest zawarta na piśmie. Dotyczy to nie tylko remontów budowlanych czy naprawy auta, ale też np. uszycia stroju. Wiele wzorów umów można znaleźć w Internecie. 
  2. W razie zamawiania u przedsiębiorcy np. mebli kuchennych, czyli tzw. rzeczy ruchomych, konsumentów chronią te same przepisy, które obowiązują przy zakupach towarów w sklepie. Dla przypomnienia – konsument może żądać ich bezpłatnej naprawy lub wymiany, a w sytuacji, gdy to jest niemożliwe, przysługuje mu prawo do zapłacenia mniejszej kwoty lub – w końcu – zwrotu pieniędzy. Na złożenie reklamacji mamy dwa lata, a sprzedawca w ciągu 14 dni powinien ustosunkować się do reklamacji.
  3. Jeżeli usługodawca nie odpowiada na nasze żądania, można złożyć pozew do sądu, należy też rozważyć powołanie rzeczoznawcy, który potwierdzi zakres niewłaściwie wykonanego zlecenia. Można też skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów, który chętnie wspomoże w polubownym załatwieniu problemu.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 27.07.2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141 poz. 1176 ze zm).

 Elżbieta Staszak-Małecka

  • elzbieta strzalek malecka

« wstecz

Newsletter