• Pamiątkowe zdjęcie

Urszula Popek wyróżniona

W tegorocznej edycji Konkursu Viva! Wielkopolski Senior na wniosek powiatu wrzesińskiego wyróżniono Urszulę Popek. Doceniono ją za aktywną działalność na rzecz osób starszych w województwie wielkopolskim: Urszula Popek od pięciu lat jest prezesem Wrzesińskiego Stowarzyszenia Klub „Amazonki” i nie ustaje w prowadzeniu profilaktyki raka piersi i promowaniu zdrowego trybu życia.

 

Co dla pani oznacza otrzymane wyróżnienie?

Oznacza to, że słychać o Amazonkach i że dzięki nam osoby, które dowiadują się o chorobie, mogą się czuć bardziej dowartościowane i doinformowane. Jak dowiedziałam się, że zachorowałam na raka, to lekarz postawił suchą diagnozę. Człowiek właściwie wychodzi z gabinetu i nic nie wie. Jeśli ktoś się nie zetknął z tą chorobą, to nie ma pojęcia, co to znaczy, a my powiemy gdzie ma iść, co zrobić, z czego skorzystać. My, Amazonki, jesteśmy takim drogowskazem dla osób, które dowiedziały się, że mają raka i są zagubione. To jest ważne, żeby mówić „pamiętaj, badaj się”, rak jest do wyleczenia. Wspólnie  walczymy o lepszą jakość życia każdej kobiety po leczeniu raka piersi, ale przyjaźń, zrozumienie i wsparcie znajdzie ona tylko w gronie najbliższych koleżanek w klubie Amazonki. Byłyśmy, jesteśmy i pozostaniemy grupą wsparcia.

 

Jak wygląda działalność stowarzyszenia?

Osoby, które czują się dobrze, spotykają się, planują wspólnie wypoczynek, integrację, ćwiczą na sali, chodzą  z kijkami. Działania te mają na celu poprawę stanu fizycznego i psychicznego poprzez m.in. warsztaty, spotkania terapeutyczne, usprawniające i rehabilitacyjne. Są też panie, które cały czas mają problemy natury psychicznej. Po przebytej chorobie onkologicznej odporność psychiczna jest zupełnie inna. Zmartwienia, problem w rodzinie powodują, że od razu ta osoba wpada w depresję. Współpracujemy z poznańskim Ośrodkiem Profilaktyki i Epidemiologii Nowotworów, skąd raz lub dwa razy do roku przyjeżdża psycholog. Dziewczyny mogą też korzystać z indywidualnych spotkań z psychologiem, co dla wielu osób jest bardzo ważne.                                          

Oprócz tego robimy też projekty „dla ciała", dobrze nam się współpracuje ze starostwem, piszemy projekty, dzięki którym koleżanki korzystają z zabiegów rehabilitacyjnych. Każda osoba, która jest po leczeniu raka piersi najczęściej jeszcze ma usuwane węzły chłonne, a wtedy musimy cały czas usprawniać rękę. Z NFZ-u takie masaże należą się raz w roku albo może i rzadziej, a dzięki pozyskanym przez nas środkom w tym roku 30 osób skorzystało z serii 10 takich zabiegów.

Koleżanki skorzystały również z zabiegów  refleksologicznych,  które pomagają  zniwelować lęk i stres, przywrócić równowagę psychofizyczną, oczyścić organizm, a także zmniejszyć napięcie nerwowe i mięśniowe. Z serii pięciu zabiegów finansowanych przez Bank BNP Paribas skorzystało 12 osób. Zaproponowałam także koleżankom zabiegi podologiczne, ponieważ problemy ze stopami nasilają się w związku ze starzeniem się organizmu i przebytymi chorobami. Poprzez realizację tego zadania, każda z nas nauczyła się, jak należy dbać o stopy. Z zabiegów dofinansowanych wiosną również przez bank skorzystało 12 osób, a jesienią przez starostwo – 25 osób.

 

Chyba to wyróżnienie można uznać za potwierdzenie pani aktywności, które nie jest tylko wsparciem pochorobowym, ale też pracą na rzecz zachowywania witalności.

Tak, chodzi o to, żeby być sprawnym! Korzystamy z salki rehabilitacyjnej, mamy zajęcia raz w tygodniu, ćwiczymy ręce.                                                 

Jako wrzesińskie stowarzyszenie należymy do Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”, które skupia wszystkie kluby Amazonek z całej Polski, jest ich ponad 200. Federacja to duży człon, który pisze ciekawe projekty. My z tego także korzystamy. We Wrześni skupiam się na poprawie sprawności fizycznej i psychicznej Amazonek, zadbaniu o rękę i dobre samopoczucie. Federacja idzie trochę dalej, ponieważ ma większe możliwości, np. organizuje szkolenia, plenery artystyczne, trekkingi, spartakiady. Takie działania powodują, że kobiety po leczeniu raka piersi normalnie funkcjonują, realizują swoje marzenia, nie muszą siedzieć w domu.

 

Chciałabym jeszcze wrócić do wsparcia psychologicznego. Chyba to jest tak, że nikt nie zrozumie Amazonki tak jak druga Amazonka?

Rozmowa daje bardzo dużo. Zdrowy chorego nie zrozumie, ani chory zdrowego nie zrozumie. Wymieniamy się doświadczeniami, rozmawiamy, doradzamy, wspieramy się. W trudnych przypadkach proponujemy towarzystwo, pomoc w rozmowach z lekarzem, psychologiem, opowiadamy o swoich dobrych i złych dniach. To daje duże wsparcie. Spotykamy się dwa razy w miesiącu i omawiamy też najróżniejsze sprawy, planujemy wyjazdy integracyjne, spotkania okolicznościowe.

Niestety jesteśmy coraz starsze. Jak przyszłam do klubu 13 lat temu, to jeszcze byłam taka, że można było chyba góry przenosić, a mimo że przybyło mi lat, to jeszcze staram się te góry przenosić. Póki mi starczy sił, będę się starała coś dla Amazonek wymyślić. Trudna jest dla mnie bariera wiekowa, zauważyłam, że nasze stowarzyszenie staje się trochę takim w podeszłym wieku. Młodsze kobiety, które chodzą do pracy, nie mają czasu się tak angażować. Częściej przychodzą tylko po poradę i zawsze się cieszę, że mogę coś podpowiedzieć, doradzić, wesprzeć. Teraz kobiety po leczeniu raka piersi wracają do normalnego zawodowego i rodzinnego życia. To ważne.

 

Za nami październik – Miesiąc Świadomości Raka Piersi. W Karuzeli odbyła się z tego powodu akcja profilaktyczna. Jak pani ją podsumowuje?

Z roku na rok zainteresowanie jest większe. Jeszcze kilka lat temu zauważałam, że jak zagadywałyśmy ludzi, to w większości mówili, że nie mają czasu. W tym roku byłam wręcz miło zaskoczona, że świadomość jest większa. Na pewno jest też w tym nasza zasługa, że my jesteśmy we Wrześni widoczne, ale też dużo się mówi w mediach. Podczas akcji głównie młodzi ludzie w wieku 30-40 lat chętnie podchodzili, słuchali, ćwiczyli na modelu piersi – wyszukiwali guzki, zabierali ulotki. Niektórzy mówili, że pilnują comiesięcznych badań. Najważniejsze, żeby rak był wcześnie wykryty, wtedy można go wyleczyć. Gorzej, jeśli jest w późniejszym stadium. Życzę sobie, żeby wszyscy się badali.

 

Stowarzyszenie jest chyba teraz pani sposobem na życie?

Tak, to jest sposób na życie. Kiedyś bardzo poważnie chorowałam na kręgosłup i zanim zachorowałam na raka, to leżałam na kanapie i czytałam książki. Przeszłam na rentę z tego powodu i czekałam na operację, tylko nie mogłam się zdecydować. Więc wybawieniem dla mnie był rak. Paradoks. Gdyby rak mi się nie przydarzył, to chyba nadal leżałabym na tej kanapie. Zmieniłam styl życia, więcej się ruszam, pływam, chodzę z kijkami, jeżdżę na rowerze, a w pracy wolontariackiej spotykam się z koleżankami, realizuję i planuję różne formy wypoczynku, integracji i rehabilitacji dla Amazonek oraz promuję profilaktykę raka piersi. Planuję, jak skutecznie zachęcić społeczność powiatu do regularnych badań profilaktycznych.

Śmieję się, że teraz jak ktoś dzwoni do mnie z jakąś propozycją, to muszę sprawdzać w kalendarzu, czy znajdę czas.

Rozmawiała Klara Skrzypczyk

 

STAROSTWO POWIATOWE WE WRZEŚNI OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Nazwa i adres jednostki: 

Starostwo Powiatowe, ul. Chopina 10, 62-300  Września.


Określenie stanowiska:

Radca prawny, wymiar czasu pracy – 7/8 etatu

 

1. Wymagania niezbędne dla kandydatów:

  1. posiada ukończone wyższe studia prawnicze w Rzeczpospolitej Polskiej i tytuł magistra lub posiada ukończone zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczpospolitej Polskiej,
  2. posiada uprawnienia do wykonania zawodu radcy prawnego (wpis na listę radców prawnych),
  3. posiada obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  4. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. cieszy się nieposzlakowana opinią,
  7. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.

 

2.  Wymagania dodatkowe:

  1. co najmniej trzyletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz jednostek samorządu terytorialnego wymienionych w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U z 2019 r., poz. 1282),
  2. dobra organizacja pracy,
  3. umiejętność analitycznego myślenia i negocjacji,
  4. komunikatywność, kreatywność, komunikacja werbalna i pisemna, umiejętność pracy w zespole,
  5. rzetelność, obowiązkowość, dyspozycyjność,
  6. odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań,
  7. wysoka kultura osobista.

 

3.  Przewidywany zakres obowiązków m.in.:

  1. udzielanie porad prawnych w zakresie bieżącej działalność poszczególnych wydziałów,
  2. sporządzanie pisemnych opinii prawnych oraz udzielanie wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania obowiązujących przepisów prawnych na rzecz obsługiwanych wydziałów,
  3. opiniowanie umów, decyzji administracyjnych, projektów uchwał Zarządu Powiatu i Rady Powiatu oraz innych aktów wywołujących skutki prawne,
  4. sporządzanie projektów umów, zarządzeń, projektów uchwał Rady Powiatu i innych aktów wywołujących skutki prawne o znacznym stopniu skomplikowania, tj. których treść i zakres wykracza poza zwykły (bieżący) zakres działania urzędu,
  5. uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Powiatu, sesjach Rady Powiatu, naradach, negocjacjach organizowany przez urząd,
  6. prowadzenie działalności windykacyjnej,
  7. monitorowanie zmian w przepisach prawa i orzecznictwa sądów powszechnych,
  8. uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana bądź rozwiązanie stosunku prawnego,
  9. zastępstwa procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami egzekucyjnymi.

 

4. Wymagane dokumenty:

  1. CV;
  2. list motywacyjny;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie prawnicze;
  5. kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje zawodowe (np. certyfikaty, zaświadczenia),
  6. kopię wpisu na listę radców  prawnych,
  7. kopie dokumentów potwierdzających staż pracy potwierdzony świadectwem pracy lub zaświadczeniem o zatrudnieniu,
  8. oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku Radcy prawnego,
  9. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  10. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

5. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

  1. dokumenty należy złożyć osobiście lub pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Radca prawny” do dnia 29 listopada 2019 r. w Starostwie Powiatowym, ul. Chopina 10, 62-300 Września, Referat Kadr pok. 116,
  2. aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

 

6. Dodatkowe informacje:

  1. brak podpisu na oświadczeniach, CV, liście motywacyjnym i kwestionariuszu będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych,
  2. prowadzący nabór zastrzega sobie prawo zamknięcia procedury naboru bez wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze,
  3. informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.wrzesnia.powiat.pl/ w zakładce Ogłoszenia i komunikaty oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni,       
  4. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie jest wyższy niż 6%.

 

/-/ Dionizy Jaśniewicz

     Starosta Wrzesiński

 

 

Września, 14 listopad 2019 r.

 

Klauzula informacyjna

Podstawa prawna: art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1)

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych informujemy, że:

1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Starostwie Powiatowym we Wrześni jest Starosta Wrzesiński, z siedzibą we Wrześni przy ul. Chopina 10, tel. 61 640 44 50, e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl.

2. Inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym we Wrześni jest Kamil Perlik, tel. 61 640 44 23,                  e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań związanych z rekrutacją na stanowisko urzędnicze na podstawie:

  1. Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych,
  2. wyrażonej przez Panią/Pana zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, w zakresie w jakim podanie danych jest dobrowolne. Dobrowolne podanie w składanej ofercie danych niewymaganych przepisami prawa jest traktowane jak wyrażenie zgody na ich przetwarzanie (w odniesieniu do takich informacji przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody),
  3. art. 9 ust. 2 pkt b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – przetwarzanie szczególnej kategorii danych osobowych realizowane jest w celu wypełnienia obowiązków
    i wykonania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej.

4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

5. Pani/Pana dane osobowe w przypadku zatrudnienia będą przetwarzane przez okres wynikający z kategorii archiwalnej (okres przechowywania dokumentacji) ustalony w zał. nr 3 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, a w przypadku danych podanych dobrowolnie do czasu wycofania zgody.

6. Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych i ich poprawiania oraz sprostowania, a także usunięcia lub ograniczenia przetwarzania (w przypadku danych podanych dobrowolnie).

7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie Pana/i danych osobowych naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku.

8. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do podania swoich danych osobowych, których zakres wynika z przepisów prawa, a konsekwencją niepodania danych będzie odrzucenie dokumentów aplikacyjnych w prowadzonym postępowaniu aplikacyjnym.

 


 

  • HUPAŁO

Co słychać w Szpitalu Powiatowym?

Rozmawiamy z prezesem wrzesińskiej lecznicy Zbigniewem Hupało.

W przestrzeni publicznej pojawiła się nieprawdziwa pogłoska, że zamykacie państwo ginekologię.

Dziękuję, że tak pani zaznaczyła. Ta pogłoska jest oczywiście nieprawdziwa. Dobiegły mnie plotki i różne zapytania zaniepokojonych potencjalnych, bądź obecnych pacjentek, przede wszystkim pań, które wybrały nasz szpital na poród. Nie mam pojęcia, skąd się takie plotki wzięły, nie ma żadnych podstaw do tego, żeby wysnuć taką informację. Co więcej, nie dość, że nie myślimy o zawieszaniu czy zamykaniu oddziału, to myślimy o jego rozwoju. Niedawno pozyskaliśmy lekarza, który będzie u nas pełnił dyżury, świetnego specjalistę z Poznania. Rozmawiam jeszcze z dwoma innymi lekarzami, w tym między innymi ze świetnym specjalistą w zakresie badań endoskopowych i zabiegów histeroskopowych. W związku z pozyskaniem takiego fachowca chcemy zwiększyć liczbę badań diagnostycznych jak i drobnych, mało inwazyjnych zabiegów ginekologicznych. Cały czas pracujemy oczywiście z obecną kadrą lekarzy, zdecydowanie rozwiewam wszelkie wątpliwości czy obawy odnośnie jakiegokolwiek zamknięcia oddziału.

 

Oprócz ginekologii parę miesięcy temu mieszkańców powiatu zmartwiła wiadomość na temat neurologii. Czy od grudnia praca oddziału zostanie wznowiona?

Cały czas powtarzałem w różnych mediach i na oficjalnych spotkaniach, że ten oddział nie był zamknięty, tylko zawieszony. To znacząca różnica. W czasie, kiedy neurologia była zawieszona, tworzyłem zespół. Mam już kandydata na ordynatora oddziału i lekarzy, którzy będą z nim współpracować. Część z nich pracowała wcześniej we wrzesińskim szpitalu, część to osoby z zewnątrz. Najważniejsze było znalezienie kogoś, kto będzie chciał pokierować oddziałem. Stanowisko ordynatora wiąże się z dużą odpowiedzialnością, ale mamy kandydatkę  i jestem przekonany, że ten oddział 1 grudnia ruszy pełną parą.

Przy zmianach personalnych zawsze wychodziłem z założenia, że nowe osoby powinny dawać jakąś wartość dodaną. Trzeba sięgać po nowe procedury, obszary i metody leczenia. Tak będzie na neurologii, ale to dzieje się też na oddziałach, które cały czas pracują, chociażby na wspomnianej ginekologii. Na ortopedii wprowadzamy nowe procedury, m.in. zabiegi stabilizacji kręgosłupa, które wcześniej we wrzesińskim szpitalu nie były przeprowadzane, a dzisiaj we współpracy z poznańską kliniką je wykonujemy. Na chirurgii prowadzimy zabiegi endoskopowe, wcześniej ruszyliśmy z operatywą w zakresie onkologicznym, bo pozyskaliśmy świetnego fachowca. Powtarzam – cały czas dzieje się coś nowego.

 

W kontekście ciągłego rozwoju i poszerzania usług w Szpitalu Powiatowym: co z udarówką?

Prowadzę na ten temat rozmowy – pojawiło się światełko w tunelu na pozyskanie kontraktu na udarówkę. To nie odbędzie się dziś, nie odbędzie się jutro, ale myślę, że w miarę przewidywalnej przyszłości jest szansa na pozyskanie tego kontraktu. To się wiąże z decyzjami wielu osób. Mam nadzieję, że z tych wszystkich rozmów, na razie dość dyskretnych, coś wyjdzie.

 

Z bieżących spraw dotyczących szpitala chciałabym zapytać o aktualny stan protestu fizjoterapeutów i diagnostów.

Protestu formalnie jako takiego nie ma, jedyną formą jest ubranie czarnych koszulek w ramach solidaryzowania się pracowników z organizacjami związkowymi, które ten protest w Warszawie prowadzą. Wiem, że rozmowy są toczone, ale bez chyba jakichś znaczących skutków. U nas i rehabilitacja, i diagnostyka laboratoryjna pracują normalnie. Dolegliwego dla pacjentów protestu nigdy nie było i wszystkie zabiegi są wykonywane.

 

Jeszcze na zakończenie: co z dwoma nowymi ambulansami?

Otrzymaliśmy decyzje o dofinansowaniu z Ministerstwa Zdrowia oraz z drugiego źródła, czyli od samorządów powiatu wrzesińskiego. Zakończyliśmy drugie postępowanie przetargowe, niestety nikt się nie zgłosił w ramach programu ministerialnego. Rozpoczynamy negocjacje z tzw. wolnej ręki. Problem polega na tym, że wiele, bo około 200 placówek, zostało uszczęśliwionych środkami ministerialnymi. Niestety polski rynek nie jest w stanie wyprodukować tak dużej ilości karetek – moce przerobowe wszystkich podmiotów, które zajmują się produkcją, określa się w granicach stu kilkudziesięciu pojazdów rocznie. Oczywiście robimy wszystko, co możliwe, czekamy na decyzję o przesunięciu terminu wykorzystania tych środków. Zależy nam na jak najszybszym zakupie tych karetek, ale rzeczywistość jest, jaka jest. Jestem jednak optymistą i mam nadzieję, że wszystko się uda.

 

Rozmawiała Klara Skrzypczyk


 

Polak, Francuz - dwa bratanki

Współpraca gminy Pyzdry z gminą Mer z Francji ma się bardzo dobrze. Ostatnio w Pyzdrach gościła 24-osobowa delegacja.

Formalnie wszystko zaczęło się w 2017 roku, gdy lokalne władze podpisały list intencyjny. Współpraca z gminą Mer prowadzona jest nie tylko na płaszczyźnie samorządowej, ale także szkolnej m.in. poprzez wymianę tamtejszej młodzieży oraz uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza.

Przyjaźń polsko-francuska rozwija się także dzięki wzajemnym odwiedzinom. W tym roku to gmina Pyzdry zaprosiła do siebie gości znad Loary i zadbała o bogaty program. Znalazło się w nim m.in. zwiedzanie Pyzdr, Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii w Grzymysławicach czy klasztoru w Lądzie.

Wizyta udowodni, że nasze partnerstwo z francuską gminą Mer jest bardzo żywe, ponieważ opiera się nie na formalnych dokumentach, ale na autentycznych relacjach, jakie zawiązują się pomiędzy mieszkańcami partnerskich gmin. Cieszę się z tego i serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym osobom, a było ich naprawdę wiele – podsumował burmistrz Pyzdr Przemysław Dębski.

Mimo że grafik był napięty, to goście z Francji znaleźli również czas na odwiedzenie Starostwa Powiatowego we Wrześni.

Mam nadzieję, że pobyt w naszym powiecie będzie sprzyjał trwałej i silnej przyjaźni – mówił podczas spotkania z gośćmi starosta wrzesiński Dionizy Jaśniewicz.

Podczas rozmowy wspominano zabawne historie oraz dyskutowano o kolejnych planach na dalszą współpracę.                      

          Klaudia Kubiak

 

  • IMG_8969 — kopia
  • IMG_8970
  • IMG_8973
  • IMG_8977
  • IMG_8980
  • IMG_8994
  • IMG_9020

 

,,Program wyrównywania różnic między regionami III”

Szanowni Państwo,

Oddział Wielkopolski Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Poznaniu z przyjemnością informuje o uruchomieniu pomocy finansowej na inwestycje dotyczące zapewnienia dostępności w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych. Wsparcie dostępne jest w ramach nowego obszaru A ,,Programu wyrównywania różnic między regionami III" (PWRMRIII).

Pomoc w obszarze A udzielana jest na przystosowanie części wspólnych wielorodzinnych budynków mieszkalnych, wybudowanych i użytkowanych przed dniem 12 kwietnia 2002 r., zarządzanych przez gminy, towarzystwa budownictwa społecznego, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe. Inwestycja ma zapewnić dostępność do co najmniej dwóch lokali, w których mieszkają osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu.

Dofinansowanie może wynieść nawet 165 000 zł. Szczegółowe wartości pomocy oraz wysokości udziału własnego w kosztach inwestycji określone są w Kierunkach działań oraz warunkach brzegowych obowiązujących realizatorów obszaru A „PWRMR III” w 2019 roku.

Dostosowania architektoniczne mogą dotyczyć wyłącznie powierzchni wspólnych (nie jest możliwe finansowanie dostosowań w poszczególnych lokalach mieszkalnych) i mogą polegać np. na budowie szybu windowego, zakupie i instalacji windy (w tym przyschodowej), przystosowaniu ciągów komunikacyjnych oraz drzwi, budowie podjazdu, likwidacji progów, a także na dostosowaniu budynku do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzrokową, poprzez oznaczenia ciągów komunikacyjnych (w tym schodów) w kolorach kontrastowych, montażu przycisków w alfabecie Braille’a w windach, w przypadku nowych wind zapewnieniu komunikatów głosowych.

Adresatami pomocy są zarządcy w wielorodzinnym budynku mieszkalnym: wspólnoty mieszkaniowej, spółdzielni mieszkaniowej, towarzystwa budownictwa społecznego, gminy.

Wnioski o dofinansowanie ze środków PFRON projektu dotyczącego inwestycji w wielorodzinnym budynku mieszkalnym w ramach obszaru A „Programu wyrównywania różnic między regionami III” należy składać do właściwego Oddziału PFRON w terminie do 30 listopada 2019 r.

Pomoc PFRON jest komplementarna z Instrumentem pożyczkowym Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Warunkiem zawarcia umowy z PFRON na realizację obszaru A programu jest przedstawienie kopii decyzji o udzieleniu pożyczki w ramach Instrumentu pożyczkowego na zapewnienie dostępności budynków BGK.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej Funduszu:

https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/nowosci-w-programie-wyrownywania-roznic-miedzy-regionami-iii/

Informacje o sposobie składania i rozpatrywania wniosków prze BGK:

https://www.bgk.pl/fundusze-i-programy/fundusz-dostepnosci/


 

Dotyczy elektronicznej wysyłki wniosków o udostępnienie danych ze zbiorów ZUS

Szanowni Państwo,

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował dla Państwa elektroniczne usługi do obsługi wniosków o udostępnienie danych ze zbiorów ZUS. Usługi umożliwiają wysyłanie i odbieranie korespondencji kanałem elektronicznym przy wykorzystaniu Wniosku uprawnionych instytucji o udostępnienie danych ze zbiorów Zakładu ubezpieczeń Społecznych (OK-WUD). Dzięki elektronicznej komunikacji
z Zakładem, można skutecznie obniżyć koszty obsługi prowadzenia spraw i usprawnić proces obiegu dokumentów. 

Obecnie istnieją 3 metody przekazywania dokumentu OK-WUD w formie elektronicznej:

1. Usługa, która pozwala na integrację systemu obsługi dokumentów instytucji z PUE ZUS za pośrednictwem usług ePUAP-u

Wniosek OK-WUD jest opublikowany w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych i może być wysyłany za pośrednictwem Państwa systemu do obiegu dokumentów do ZUS z wykorzystaniem udostępnionych usług integracji. Pracownik instytucji wypełnia wniosek
o udostępnienie danych w swoim programie. Podpisuje wniosek profilem zaufanym (PZ ePUAP) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym (potocznie zwanym certyfikatem). Wysyła wniosek do ZUS. Odpowiedź z ZUS w formie elektronicznej jest przekazywana do systemu instytucji.

2. Usługa, która pozwala na integrację system obsługi dokumentów instytucji bezpośrednio z PUE ZUS

Pracownik instytucji wypełnia w wniosek o udostępnienie danych w swoim programie, z którego korzysta w urzędzie. Odpowiedź na wniosek otrzymuje tym samym kanałem komunikacji.

Szczegółowe informacje o metodach integracji za pośrednictwem PUE lub e-PUAP oraz o tym jak przygotować swój system do podłączenia do usług w zakresie wniosku OK-WUD znajdą Państwo na www.bip.zus.pl w zakładce Inne - Wytyczne techniczne dla komunikacji elektronicznej z ZUS w zakresie obsługi wniosków uprawnionych instytucji o udostępnienie danych ze zbiorów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

3. Tworzenie i wysyłanie dokumentów OK-WUD bezpośrednio ze swojego profilu na PUE ZUS

Instytucje, które występują do ZUS z wnioskiem o udostępnienie danych (OK-WUD) lub które przekazują inne dokumenty (np. zajęcia świadczeń), mają możliwość przekazywania tych dokumentów elektronicznie za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Takie czynności może realizować upoważniony pracownik instytucji. Pracownik, który będzie składał wnioski w imieniu instytucji musi mieć swoje konto w PUE ZUS.

Od niedawna, dla osób korzystających z tej metody, wprowadziliśmy duże ułatwienia w obsłudze wniosków OK-WUD. Na PUE ZUS pojawił się  kreator wniosku OK-WUD, który  umożliwia automatyczne generowanie wielu wniosków dla jednego wnioskodawcy oraz podanych podmiotów. Dane podmiotów, których dotyczą generowane wnioski mogą być importowane z przygotowanego wcześniej pliku (np. w szablonie w Excel). Dodatkowo wprowadziliśmy w PUE zmiany w zakresie wyszukiwania odpowiedzi Teraz wyszukiwanie jest możliwe po danych osoby wysyłającej wniosek (podpisującym), identyfikatorze podmiotu którego dotyczy zapytanie, sygnaturze sprawy instytucji i po dacie złożenia wniosku.

Wyrażam nadzieję, że zmiany, które wprowadziliśmy, zostaną pozytywnie przez Państwa odebrane i usprawnią współpracę między naszymi instytucjami oraz wyeliminują papierową formę składania zapytań.

Zachęcam Państwa do nawiązania z nami współpracy. Proszę o kontakt ze mną pod numerem telefonu 61 437 43 21.

 

Z poważaniem

Marcin Kawa

koordynator lokalny akcji promocyjnej elektronicznego wniosku OK-WUD


 

STAROSTWO POWIATOWE WE WRZEŚNI
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
PODINSPEKTOR

W WYDZIALE PROMOCJI, KULTURY I SPORTU


Nazwa i adres jednostki:
Starostwo Powiatowe, ul. Chopina 10, 62-300  Września
Określenie stanowiska:
Podinspektor,  wymiar czasu pracy –  1 etat
 

  1. Wymagania niezbędne dla kandydatów:
  1. posiada ukończone studia wyższe odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku lub
  2. wykształcenie średnie odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań
    na stanowisku oraz 3 letni staż pracy,
  3. posiada obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  4. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  5. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. cieszy się nieposzlakowaną opinią,
  7. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.

 

  1. Wymagania dodatkowe:
  1. znajomość ustawy o samorządzie powiatowym oraz przepisów prawa niezbędnych przy wykonywaniu powierzonego zakresu czynności,
  2. mile widziane doświadczenie w administracji samorządowej,
  3. samodzielność, rzetelność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista.

 

3.  Przewidywany zakres obowiązków m.in.:

  1. organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju,
  2. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i realizacją Grantów Edukacyjnych na zajęcia rekreacyjno-sportowe w ramach Programu Rozwoju i Wsparcia Sportu w Powiecie Wrzesińskim,
  3. kontrola zajęć prowadzonych w ramach Programu Rozwoju i Wsparcia Sportu w Powiecie Wrzesińskim,
  4. wspieranie szkół w zakresie organizacji zawodów i imprez sportowych,
  5. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych prowadzonych w formie stowarzyszeń, nieprowadzących działalności gospodarczej,
  6. wydawanie decyzji administracyjnych o wpisie do ewidencji,
  7. tworzenie warunków do rozwoju sportu na szczeblu powiatowym,
  8. sprawowanie nadzoru nad działalnością uczniowskich klubów sportowych, i stowarzyszeń kultury fizycznej i sportu,
  9. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów i nagród sportowych w ramach Programu Rozwoju i Wsparcia Sportu w Powiecie Wrzesińskim,
  10. prowadzenie spraw związanych z organizacją obozów sportowych,
  11. współpraca z organizacjami i podmiotami realizującymi zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu,
  12. przygotowanie oraz bieżąca aktualizacja kalendarza imprez sportowych,
  13. realizacja zadań związanych z przyznaniem przez starostę wrzesińskiego patronatu honorowego nad wydarzeniami sportowymi,
  14. opracowywanie kierunków rozwoju turystyki w powiecie wrzesińskim.

 

Współpraca w zakresie prowadzenia spraw związanych z:

  1. udziałem w targach, wystawach i innych wydarzeniach służących promocji powiatu,
  2. udziałem oraz organizacją uroczystości kulturalnych,
  3. pozyskiwaniem środków pozabudżetowych na zadania z zakresu sportu, kultury fizycznej i turystyki,
  4. tworzeniem i aktualizowaniem informacji o sporcie powiatowym na stronie internetowej www.wrzesnia.powiat.pl i w biuletynie „Przegląd Powiatowy”,
  5. opracowywaniem materiałów promujących powiat wrzesiński.

 

4. Wymagane dokumenty:

  1. CV;
  2. list motywacyjny;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
  5. kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje zawodowe (np. certyfikaty, zaświadczenia),
  6. kopie dokumentów potwierdzających staż pracy potwierdzony świadectwem pracy
    lub zaświadczeniem o zatrudnieniu,
  7. oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy
    na stanowisku podinspektora,
  8. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
    oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  9. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

5. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

  1. dokumenty należy złożyć osobiście lub pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektor w Wydziale Promocji, Kultury i Sportu” do dnia 20 listopada 2019 r.  w Starostwie Powiatowym, ul. Chopina 10, 62-300 Września, w Biurze Obsługi Interesanta lub w Referacie Kadr pok. 116,
  2. aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

 

6. Dodatkowe informacje:

  1. brak podpisu na oświadczeniach, CV, liście motywacyjnym i kwestionariuszu będzie uznany
    za brak spełnienia wymagań formalnych,
  2. prowadzący nabór zastrzega sobie prawo zamknięcia procedury naboru bez wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze,
  3. informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.wrzesnia.powiat.pl/ w zakładce Ogłoszenia i komunikaty oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni,       
  4. wymagane dokumenty aplikacyjne, list motywacyjny, CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę
    na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
     o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781)”,
  5. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie jest wyższy niż 6%.

 

Starosta Wrzesiński 
/-/ Dionizy Jaśniewicz

 

Września, dnia 31 października 2019 r.

Newsletter