Szpital ma dyrektora ds. administracyjno-inwestycyjnych

Rozmowa z Urszulą Kosmecką, nową dyrektor ds. administracyjno-inwestycyjnych w Szpitalu Powiatowym we Wrześni

Piastuje pani funkcję od początku ubiegłego tygodnia. Jakie były te dni i jakie są pani plany na najbliższy czas?

Zaczynam od poznania administracji szpitala. Zapoznaję się z dokumentacją i rozmawiam z kierownikami działów i sekcji. Jeśli chodzi o inwestycje, to ważnym zadaniem teraz jest stworzenie nowej przestrzeni dla oddziału dziecięcego na parterze starej części szpitala. Być może także dla oddziału rehabilitacji ogólnej i rehabilitacji dziennej. Za chwilę ruszą działania zmierzające do wyłonienia firmy, która przygotuje program funkcjonalno-użytkowy oddziału dziecięcego, żeby można było przystąpić do przeprowadzenia przetargu w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Drugim istotnym zadaniem jest termomodernizacja budynku przychodni przy szpitalu. Na tym się szczególnie skupiłam. Jesteśmy chwilę przed podpisaniem umowy o dofinansowanie tego przedsięwzięcia z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Musimy wyłonić projektanta, który zrobi dokumentację projektową łącznie z kosztorysem inwestorskim. W ubiegłym tygodniu prowadziłam też działania związane z uzyskaniem opinii ornitologicznej, na tym etapie niezbędnej.

Jakie jest pani doświadczenie zawodowe?

Do tej pory byłam związana z Urzędem Gminy w Miłosławiu, w którym przepracowałam 23 lata. W ciągu tego czasu byłam zatrudniona na wielu stanowiskach. Zaczynałam od pracy w księgowości podatkowej, potem w komunikacji (wydziały komunikacji znajdowały się wtedy w urzędach gmin, a nie w starostwach), w kolejnych latach zajmowałam się podatkami od środków transportowych, gospodarką mieszkaniową, pracowałam w kasie oraz księgowości budżetowej. Zwrotnym momentem było objęcie stanowiska ds. programów pomocowych, ze szczególnym nastawieniem na pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej. Był to dość długi okres mojej pracy. W ostatnich pięciu latach pełniłam funkcję kierownika Referatu Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, w tym czasie zajmowałam się gospodarką mieszkaniową, drogami gminnymi, funduszami europejskimi, mieniem gminnym, gospodarką przestrzenną,  ochroną środowiska oraz realizacją wszystkich inwestycji gminnych.

Jakie były największe inwestycje, na które Gmina Miłosław pozyskała środki zewnętrzne?

Wartościowo największym przedsięwzięciem była przebudowa oczyszczalni ścieków i budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Miłosław, czyli dokończenie kanalizacji Miłosławia oraz przeprowadzenie jej w całym Orzechowie. Drugą ważną inwestycją była budowa szkoły i hali sportowej na Bugaju oraz w Orzechowie. Dzięki środkom z programów unijnych zostało zmodernizowanych wiele świetlic wiejskich. Remonty dróg na terenie gminy były wspierane ze środków unijnych i krajowych. Realizowano też liczne małe projekty dla sołectw, m.in. doposażenie świetlic i zajęcia pozalekcyjne dla dzieci. Wnioski na te wszystkie projekty wychodziły spod mojej ręki.

Czy to doświadczenie będzie pomocne w pracy na stanowisku dyrektor ds. administracyjnych i inwestycyjnych w szpitalu powiatowym?

W moim odczuciu – tak. Zresztą nie tylko moim, bo ze względu na to została złożona mi propozycja pracy. Aby napisać wniosek i nadzorować realizację inwestycji, trzeba poznać proces przetargowy i   budowlany. Daje to szerokie spojrzenie. Wiedza zdobyta w poprzedniej pracy bardzo się przyda.

Na koniec, czy może pani powiedzieć o swoim wykształceniu?

Mam wykształcenie wyższe magisterskie, skończyłam studia z Zarządzania i Marketingu na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (teraz jest to Uniwersytet Ekonomiczny). Na tej uczelni odbyłam też studia podyplomowe –  z zakresu transportu i logistyki oraz z pozyskiwania funduszy europejskich. Półtora roku temu ukończyłam tam też studia z zakresu gospodarki nieruchomościami – wycena nieruchomości. Teraz rozpoczęłam studia podyplomowe – zarządzanie w placówkach służby zdrowia, które pomogą mi w pełnieniu nowych obowiązków.

Rozmawiała
Olga Kośmińska-Giera

« wstecz

Newsletter