Aktualna sytuacja z CEPiK-iem

Po przeszło dwóch miesiącach od wprowadzenia w wydziałach komunikacji w całej Polsce systemu CEPiK 2.0 nadal występują problemy adaptacyjne. Pracownicy powiatowego Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu robią wszystko, aby pomóc klientom, niestety jednak nie ma możliwości usprawnienia działania programu na poziomie powiatu. Każda nieprawidłowość wymaga interwencji centrali w Warszawie, co zajmuje dużo czasu. 

– Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło system i tylko oni ze swojego poziomu dostępu mogą naprawiać powstałe w nim błędy. Pracownicy naszego wydziału są jedynie użytkownikami oprogramowania i nie mogą w żaden sposób go modyfikować. Na bieżąco komunikujemy się ministerstwem w sprawie nieprawidłowości – tłumaczy Elwira Haręźlak, naczelnik Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu. Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że wkrótce usterki w systemie zostaną usunięte.

CEPiK, czyli Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców, zawiera informacje o pojazdach zarejestrowanych w Polsce i osobach mających uprawnienia do kierowania. W listopadzie 2017 została wprowadzona nowa wersja programu, która wciąż ma wiele błędów. Wynikają z tego niedogodności w obsłudze klientów wydziałów komunikacji. Największe trudności sprawia wprowadzanie danych podczas wydawania nowego dokumentu, przerejestrowanie samochodu, rejestracja pojazdu z zagranicy i nowego pojazdu zakupionego w salonie. Dodatkowo do dziś wiele spraw w systemie nie ma statusu „załatwione”, a to dlatego, że jeżeli nie uda się zaakceptować wprowadzonych danych, to system nadaje pojazdowi status przyjętego w trybie awaryjnym. To z kolei blokuje możliwość zamówienia dokumentów w Wytwórni Papierów Wartościowych (dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu). Zmiany statusu dokonać może tylko Ministerstwo Cyfryzacji. Problemy pojawiają się także podczas zwrotów próbnych tablic rejestracyjnych.

Jest jednak postęp w działaniu systemu względem drugiej połowy listopada zeszłego roku. Coraz rzadziej pojawiają się problemy z wpisami do systemu takich adnotacji jak: HAK, GAZ, VAT.

(red.)

« wstecz